Wat staat er op jouw bucketlist? - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Willemijn Nunnikhoven - WaarBenJij.nu Wat staat er op jouw bucketlist? - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Willemijn Nunnikhoven - WaarBenJij.nu

Wat staat er op jouw bucketlist?

Door: willemijn Nunnikhoven

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

24 Januari 2018 | Nederland, Amersfoort

Vanmorgen ga ik naar een workshop in Amersfoort, omdat ik voor WILL Be Strong voor onze workshops onderzoek aan het doen ben, hoe andere hun workshops aanbieden en wat de thema’s van de workshops zijn en hoe hierop gereageerd word. We zitten met ongeveer 20 mensen in de zaal en de workshop begint. Er worden veel vragen aan ons gesteld en een vraag waar we even over na mogen denken luid. Wat wil jij nu echt? Dat is nogal een ruime vraag denk ik bij mijzelf en een vraag waar ik zelf dagelijks mee bezig ben. Maar inmiddels heel concreet een antwoord op heb gevonden. Ik schrijf mijn antwoord op en na een aantal minuten krijgen we de tijd om dit met onze buur te delen. We hebben allebei een heel duidelijk beeld en zijn binnen twee minuten klaar, maar ik merk dat dit helemaal niet zo vanzelfsprekend is. Iedereen om ons heen is nog volop in overleg en nog bezig met de eerste vraag: wat wil jij?

Ik merk dat de paar minuten die we voor deze vraag krijgen veel te kort is en het echt iets waar even langer over nagedacht moet worden. Wat eigenlijk ook best logisch is. Ik las laatst in een onderzoek dat 80 % van de Nederlanders eigenlijk geen idee hebben wat ze willen doen of wat ze gelukkig maakt. Ik heb hier een blog over geschreven wat snel terug te lezen is op www.willbestrong.com. Ik vind het een hele mooie huiswerk opdracht. Ik geef dit zelf vaak ook als huiswerkopdracht aan mijn klanten en deelnemers, maar niet voordat ik eerst twee heel belangrijke andere opdrachten heb gegeven, die gaan over waar je nu staat en waar jij voor staat.
Tof leuk om te zien dat nog meer mensen hier mee bezig zijn.

Nu ben ik wel heel erg benieuwd als ik deze vraag aan jou stel wat wil jij nu echt? ( persoonlijk vind ik het zelf makkelijker om te vragen hoe jouw ideaal plaatje eruit ziet? )
Dit mag je invullen in de ruimste zin van het woord. Ik zal je wel een beetje context geven. Visualiseer jezelf gelukkig, je hebt alles wat je wilt, je kunt doen wat je wilt en wanneer je maar wilt? Wat zie je dan voor je?

Ik ben hier de afgelopen maanden heel veel mee bezig geweest! Omdat ik graag wel overwogen keuzes maak en niet altijd even makkelijk bij mijn gevoel kan of bij mijn wat wil ik nu echt? Veel mensen in mijn omgeving zullen nu misschien wel zeggen jij wel overwogen keuzes? Ja echt ze zijn altijd erg abrupt, maar zeker wel overwogen, maar als ik weet dat ik iets wil dan ga ik ervoor!

Maaaaar, wanneer je me dit een paar maanden rechtstreeks zou vragen, dan zou ik net als iedereen vandaag echt geen compleet beeld hebben, ik zou met losse flarden gaan schieten zonder dat ik weet waar ze op gebaseerd zijn. Vandaag besefte ik me opeens hoeveel ik in korte tijd geleerd heb en hoe trots ik daarop mag zijn! Van alleen maar wat losse stukken heb ik een concreet verhaal gemaakt! En dat luid: Ik woon op Bali met mijn gezinnetje, ik kan mijn eigen werktijden bepalen. Ik geef workshops, opleidingen en individuele coaching trajecten. Want daar word ik zo super blij van en dat vind ik zo leuk om te doen! En ik heb daarnaast voldoende ruimte voor mijn gezin, mijn hondje en een dagelijkse strandwandeling. Wat een verschil met een aantal maanden geleden, daarbij dacht ik wel al hetzelfde, maar deed ik precies het omgekeerde en was alles waar ik mijn focus oplegde mijn werk, omdat ik nu eenmaal van huis uit heb geleerd dat het nooit goed genoeg is en je alleen kunt overleven wanneer je je een slag in de ronde werkt en dat geld niet gelukkig maakt! Nogal tegenstrijdig zou je zeggen. Maar wat je van huis uit onbewust mee krijgt dat is wat je onbewust meeneemt en doet. Dus wat deed ik. Ik werkte 60 uur per week of meer ( je moet hard werken) , zonder mij te richten op inkomen ( want dat maakt niet gelukkig) zonder dat het ooit genoeg was. ( als ik een dagje minder deed voelde ik me bijna schuldig onbewust, en tegenover wie?) een mega grote verandering al zeg ik het zelf! En eentje die me gelukkig maakt! Ging dit vanzelf nee zeker niet. Ik heb heel veel onderzoek gedaan en bij mijzelf gekeken wat ervoor zorgde dat ik nog steeds niet deed wat ik wilde. Ik ben begonnen bij mijn vertrekpunt en heb daarbij gepakt wat ik belangrijk vind en van daaruit ga ik verder met dit avontuur. En ik weet dat het misschien nog wel vele uitdagingen met zich mee zou brengen, maar als kind leer je ook weer op te staan wanneer je valt en blijf je ook niet zitten waar je zit. Dus ik ga nu snel met KLM bellen. en daarna naar mijn coachafspraken. Ik heb er zin in! Een hele fijne dag allemaal.

• 31 Januari 2018 - 22:26

Marja Van 't Wel:

Hoi Willemijn,

Wat schrijf je boeiend en uitnodigend. Ook herkenbaar wat betreft jouw drive en visie.
    Ik geef workshops en creatieve cursussen mbt persoonlijke ontwikkeling en innerlijk ontwaken. In Amersfoort. Vanmiddag zijn wij een huis gaan bekijken om mijn werk voort te kunnen zetten. Van Dillenwijndreef 17. Fijne sfeer. Sprak ons aan. Ik hoop dat jij ook een goede plek vindt om jouw levenspad te vervolgen. Groetjes, Marja (www.hetpalet.net)

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Na 3 maanden weer terug naar Bali! Yes Yes Yes. Na Urenlange gesprekken via whats app is het bijna zover. Ik zie mijn mannetje weer! :-) Ik ga voor 6 weken naar Indonesië. De eerste week gaan we een plan maken voor de komende 6 weken. We willen de komende weken opzoek gaan naar een plek waar we vanaf april 2018 samen willen gaan wonen. Ben jij ook benieuwd waar ik vanaf volgend jaar voor een groot deel van het jaar ga wonen en hoe ik deze grote veranderingen beleef? Schrijf je dan nu in.

Op maandagmorgen 27 november opende ik de berichtjes op mijn whats app waaronder heel veel felicitaties, maar de eerste die ik opende was een felicitatie en de vraag of ik donderdag wel zou vliegen. Begin november had ik besloten om mijn ticket om te boeken, zodat we meer tijd zouden hebben om “alles” te regelen.. Dus i.p.v. 18 december 2017 zou ik donderdag 30 november 2017 vliegen. Maar dat werd opeens wel erg spannend, want sinds zaterdag gingen er geen vluchten meer naar Bali vanwege de vulkaan. Maandag werd zelfs de luchthaven gesloten en was het maar de vraag wanneer er überhaupt weer vluchten zouden gaan. Ondertussen hield mijn vriend het nieuws in de gaten rondom de vulkaan en het enige waaraan ik kon denken waren al die mensen die hun huizen uit moesten vanwege de vulkaan! En misschien voorlopig wel niet meer terug konden of helemaal geen huis meer zouden hebben, wanneer de vulkaan zou ontploffen! Wat zou ik me dan druk maken om mijn vlucht die misschien niet zou gaan! Ik merkte op dinsdag dat mijn vriend zich wel steeds drukker begon te maken en dit toch best wel heel erg spannend vond. We hadden elkaar inmiddels drie maanden niet gezien Hij vond het wel mooi geweest. Ik eigenlijk ook, maar het zou vast allemaal wel goed komen. Dinsdag gebeld met KLM om te kijken wat er bekend was. Vrij weinig, behalve dat zij niet naar Bali zouden vliegen. Ik kon wel mijn vlucht omboeken naar andere plekken in Indonesië. Ik dacht laten we maar gewoon afwachten tot Woensdag. Einde middag opnieuw gebeld met KLM. Goed nieuws er was niks veranderd aan mijn vlucht. Ik kon gewoon vliegen. Yeaaaah! Goed nieuws. Maar ik was nog niet voor de volle 100% overtuigd. Donderdag! Woop woop het is eindelijk zover! Voor 6 weken naar Indonesië. Rond 15.00 kreeg ik een berichtje van KLM dat mijn vlucht gewijzigd is. KLM vliegt namelijk zelf niet op Denpassar, maar boekt de passagiers om vanaf Singapore naar Singapore airlines. Dat betekent dus toch een tussenstop. En een uur later! Ik ben allang blij dat ik kan vertrekken dus mij hoor je niet klagen, maar ik vind wel dat ze zich er makkelijk van afmaken. Ik boek niet voor niks een “rechtstreekse” vlucht. Lekker een keertje niet een paar uur wachten en je transfervlucht zoeken….