Happy Valentine - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Willemijn Nunnikhoven - WaarBenJij.nu Happy Valentine - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Willemijn Nunnikhoven - WaarBenJij.nu

Happy Valentine

Door: willemijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

14 Februari 2018 | Nederland, Amersfoort

Its all about love !!!

Happy Valentine !!!!al mijn liefde en knuffels voor iedereen! En voor iedereen die het nodig heeft een beetje extra! Hoe gaat het met jou?

Weet je wat me weleens verbaasd? Hoeveel mensen er echt voor elkaar zijn. We zijn een samenleving met een enorm financieel vangnet. Wat er misschien wel voor gezorgd heeft dat we allemaal individuen zijn onafhankelijk van elkaar. We hebben elkaar niet meer “nodig”. We raken steeds verder van elkaar vervreemd en hebben vaak geen idee hoe de ander zich echt voelt. Ten eerste omdat we vaak zelf niet eens weten hoe we ons voelen, Ten tweede omdat we te druk zijn met ons zelf! Ten derde omdat er een taboe heerst op het uiten van je gevoel. Hoe vaak vertel jij hoe het echt met je gaat? Mits je daar natuurlijk de kans voor krijgt..

Ik krijg vaak de vraag of ik geen moeite heb om alles en iedereen hier achter te laten? Natuurlijk neem ik iedereen graag mee, maar uiteindelijk gaan zij savonds weer naar huis en heeft iedereen zijn eigen leven! En ook al ben ik fysiek niet aanwezig. Ik zal waar ik ook ben er altijd voor iemand zijn!

Waar ik weleens benieuwd naar ben. Weet jij wel echt hoe het met de ander gaat? Ik vraag me dat af omdat dat de verbondenheid al zoveel groter zal maken. Het is een kleine moeite en het is ergens niet helemaal geaccepteerd dat je bij de koffie machine verteld hoe het echt met je gaat! Maar waarom eigenlijk niet? Omdat het altijd maar goed moet gaan of je je gevoel maar in een doosje moet stoppen? Gevoel mag er zijn. Je mag dit delen! Graag zelfs. Want wanneer het er mag zijn dan kun je daarna kijken wat je ermee kunt en kunt doen. En het is fijn als iemand naar je luistert, er voor je is en je helpt om te kijken wat de mogelijkheden zijn.. ik vroeg me namelijk gisteren af of ik me misschien eens meer op mijzelf zou moeten richten? Maar ik had al snel het antwoord, dat maakt me niet gelukkig ! Het idee dat een ander het alleen moet doen en ik er niet kan zijn! Dat wil niet zeggen dat ik er niet mag zijn of mijn gevoel niet mag uiten, dat kan altijd.. ik vraag me weleens af of we ons realiseren hoe iemand zich echt voelt of we daar überhaupt nog wel de tijd voor nemen of dat we alleen maar druk zijn met ons zelf?

Ik ben nu 6 maanden zwanger. Waar ik enorm dankbaar voor ben. Het gaat goed en ik voel me het meest van de tijd ook goed, maar ik heb het ook zeker weleens heel erg moeilijk en ben heel erg verdrietig, omdat ik zwanger zijn iets van een samen vind. ( ik weet dit is mijn ideaal plaatje is) maar ik zou het graag samen doen. En het maakt me verdrietig dat Ray daar is en ik hier... ik weet ook dat is een praktische keuze, ik rond graag dingen af en sluit alles goed af! Dan heb ik daar alle rust. Maar dat wil niet zeggen dat ik het soms allemaal even niet meer weet! En weet je hoe fijn het is als dan iemand tegen je zegt! Wat ben jij sterk dat je dit allemaal alleen doet daar heb ik grote bewondering voor en er even bij stilstaat dat dit helemaal niet zo vanzelfsprekend is! En gewoon even vraagt hoe het gaat! Dankjewel daarvoor.

Dat is waar ik ook bij de mensen om me heen iedere dag even bij stil sta, helemaal als ik weet dat iemand het moeilijk heeft, maar anders ook want ik kan van te voren niet weten hoe iemand zich voelt! Of dat ik steeds even check hoe het nu gaat en of ik nog iets kan doen? Want vaak hebben dingen even tijd nodig en hoe fijn is het dan als er iemand voor je klaarstaat en met je meeleeft. Vraag jij weleens aan iemand hoe het gaat met de intentie om echt te weten hoe het gaat? Ben je dan bereid om er voor iemand te zijn of te kijken wat diegene zijn of haar mogelijkheden zijn?

#family #love #valentine #people #sharingiscaring #friends #beyou #work #coffee #happymorning #beopen #howareyou #listen #look

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Ik zet u even in de wacht

Woezel is ingeënt. Ik bel met KLM om te vragen hoe het vliegen met een hondje in zijn werk gaat. De mevrouw aan de andere kant van de lijn vertelt me dat hij te groot is om mee te vliegen in de cabine, dus hij moet in het ruim. Om te kunnen vliegen moet hij in een kennel. En wanneer ik de kennelmaten heb dan kan ik een boeking maken. Oké eerst bellen met de NVWA voor de legalisatie van de dierenarts. Ze vertellen me daar dat deze maximaal 10 dagen oud mag zijn, dat ik wanneer ik een stempel a €50,00 van hun hem naar de buitenlandse zaken moet in Den haag, om daar ook een stempel te halen en van daaruit naar de ambassade om alle documenten te legaliseren. Ik bel eerst met buitenlandse zaken, ze vertellen me dat ik terecht kan zonder afspraak. Mooi oké dan de ambassade, daar hebben ze geen idee. Daar moet mijn vriend over bellen naar de Nederlandse ambassade in Indonesië? Goed verhaal en zo onlogisch als wat, maar goed oké. Zo gezegd zo gedaan! Nee hoor meneer u moet echt naar de Indonesische ambassade in Nederland! Aaaaah..Ik merk dat Ray er gestrest van wordt en geen idee wat nu. Ik zeg gewoon dat ik ze net zo lang ga bellen totdat ik precies weet wat ik moet doen! Vandaag poging twee. Ik bel opnieuw. Ik leg mijn verhaal uit, ik verbind u door, in de wacht, nieuwe afdeling, ow nee hoor mevrouw, weer in de wacht.. Nee mevrouw ik heb geen idee, weer in de wacht, receptie, ow bent u er weer, ja ow dan denk ik dat ze er nog niet zijn, momentje weer in de wacht. Na een paar minuten een hele vriendelijke meneer, ik stel mijn vragen nog een keer en godzijdank hij kan me helpen. Wanneer we willen trouwen en dergelijke dan moeten we dan regelen bij de Nederlandse ambassade in Indonesië, ik vraag meteen om een telefoonnummer, wat betreft de hond en de overige documenten die moet ik eerst bij hun legaliseren! Dat houdt met alle papieren daarna toe en dan kan ik ze twee dagen erna ophalen! Super fijn. Yes gelukt! En het voelt gewoon bijna als een overwinning. Hahah. Weer een stapje verder. Dat gaat me lukken. Nu eerst een mailtje naar de Nederlandse ambassade in Indonesië en opzoek naar een kennel! Ook zijn we ondertussen nog opzoek naar een mooie woning op Bali,. Heeft iemand misschien de goude tip? Of ken je iemand? Je helpt ons er heel erg mee!!