welkom in ons paradijsje - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Willemijn Nunnikhoven - WaarBenJij.nu welkom in ons paradijsje - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Willemijn Nunnikhoven - WaarBenJij.nu

welkom in ons paradijsje

Door: Willemijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

05 Maart 2018 | Nederland, Amersfoort

En dan is het eindelijk zover, na 6 weken mijn vlucht naar Bali. de afgelopen 2 weken zijn voorbij gevlogen. Het leek wel een rollercoaster. Er gebeurde zoveel en er moest zoveel gedaan worden voor mijn vertrek, dat al mijn dagen voller dan vol zaten. Ik zal jullie zometeen kort meenemen in de afgelopen weken. nadat ik jullie verteld heb dat we ons droomhuis eindelijk gevonden hadden na 3 maanden zoeken, ging alles opeens heel erg snel.

Op woensdag hadden we de eerste examens voor de fitness instructeur opleiding kind/ jongeren en volwassene voor WILL Be Strong. Dit was voor ons de eerste echte examendag. Ik vond het super spannend, maar het was erg leuk en leerzaam. Alle examens moesten gefilmd worden voor de commissie en dit leverde nog weleens hele grappige momenten op.

Donderdagmorgen was ik al vroeg wakker! Er is nieuws van de eigenaar van het huis. Ray kan morgen het huis gaan bekijken. Super spannend natuurlijk. want waar ligt het huis? is het echt zo fijn als dat het er uit ziet?

Al vroeg ga ik onderweg naar DenHaag! het valt me op hoe gestresst iedereen nu al is. Het is super druk in de trein, maar gelukkig nog een plekje in de gang om te zitten. aangekomen in Den Haag vraag ik waar ik moet zijn. Ik loop buitenlandse zaken binnen, maar ik krijg te horen dat ik op de verkeerde vestiging ben, ik vraag waar ik dan moet zijn en ga op weg. naar aangekomen word me gevraagd welke documenten ik wil legaliseren. ik doe voor de zekerheid alle drie de documenten die ik bij me heb. want een eenduidig antwoord heb ik niet kunnen krijgen. Iedereen zegt weer wat anders, wel legaliseren, niet legaliseren, wel kopie paspoort etc. Het begint lichtelijk vermoeiend te worden. omdat ik nu niet eens zeker weet of ik nu echt het goede doe. maar goed ik mag plaats nemen en ze geven een seintje als alle documenten gestempeld zijn. na een kwartiertje is alles klaar en mag ik onderweg naar de Indonesische ambassade. ik besluit om de bus te nemen. op het busstation ontmoet ik een hele gezellige meid: Lisa, we hebben lekker zitten kletsen.

Het was even zoeken vanaf de bus waar de ambassade ook alweer zat, maar ik heb het gevonden: de ambassade. YEs!!! ook hier is het weer even zoeken. legaliseren van documenten? ik zie visa of paspoort? ik ga het maar even vragen. het is op de gang. ik word meteen geholpen. Ik leg uit wat de bedoeling is en waarvoor ik de documenten nodig heb. de man heeft geen idee en zegt dat het soms wel en soms niet nodig is om documenten te legaliseren. dus ik vraag wanneer wel en wanneer niet? maar hij heeft geen idee. hij geeft me een email adres wat ik kan mailen. Why? hij werkt hier toch?

Ik zie het emailadres en ik herken het. ik pak mijn email erbij en in de email onderaan staat dat de documenten nodig zijn wanneer ik het wil gebruiken voor de Catatan Cipil. en dat is waar we het uiteindelijk in willen laten schrijven. dus ik besluit de documenten gewoon te laten legaliseren. dat is dan € 75,00.. + € 30,00 van buitenlandse zaken. Mooi begin ;-)
Hij zegt dat ik een uur moet wachten. Ik vind het prima. ik ga zitten en besluit het document nog maar eens een paar keer door te nemen. Ook zie ik dat we voor de kleine man ook allemaal papier werk moeten gaan ondernemen! GRENZEN! waarom kan het niet gewoon een beetje simpel....? ja het staat er echt. En binnen 15 minuten zijn mijn documenten klaar. Het uur gaat hier sneller als in Indonesië.

vanavond heb ik een etentje met oud collega's! Gezellig!

En dan is het alweer vrijdag, wanneer ik wakker word zie ik al allemaal filmpjes op mijn WhatsApp van Ray. Het huis! het ziet er heel mooi uit! ik bel hem meteen om te vragen hoe het was. en ja het ligt heerlijk in een rustige straat en op 20 minuten lopen vanaf het strand. Het klinkt echt heel fijn! Nu moet ik vanaf hier gaan besluiten, want anders blijft het huis te huur staan. Als hij zegt dat het ons huis is dan moet dat wel zo zijn toch? we besluiten het te gaan doen. we moeten eerst een aanbetaling doen van 20 % en komende week de rest. dat is nog wel even spannend want dat is de huur van een heel jaar en best een heel bedrag. Best een beetje spannend merk ik! Maar lets go! WE hebben een Huis en een ontzettend gave :-). Ik zal komende week steeds een paar foto's posten om jullie een beetje mee te nemen.

Vandaag begint het verhuizen! Erica komt me helpen en ze heeft heel haar familie opgetrommeld. Wauw! echt ik ben zo blij! ik dacht dat we dat wel eventjes in een dagje zouden doen, maar we zijn drie hele dagen bezig geweest om alles over te verhuizen en uit elkaar te halen. Wat een toppers! Echt zo blij ! en ook echt super fijn dat ik alle avonden ergens kon eten. Super fijn! na drie dagen ben ik gesloopt.

Maandag kwam mijn nichtje over uit Spanje. Super leuk, maar ik merk dat ik erg moe ben. eerst nog maar even schoonmaken, dan kunnen we de rest van de dag even Amersfoort in. vanavond mijn eerst afscheidsetentje. ik merk dat ik het afscheid maar niks vind.

Ook mijn dinsdag en woensdag zijn lekker vol met opruimen, laatste dingen inpakken, lunches en afscheidsetentjes. Het is toch nog wel heel erg tof om iedereen even te zien. Super lief al die heerlijk en gezellig georganiseerde etentjes. :-)

En dan is het donderdag. Ons nieuwe huis is betaald! we kunnen er zaterdag meteen in! wat een geluk en wat fijn. Even wat meer rust. Ik merk dat ik het allemaal een beetje zat ben en gesloopt ben, na al dat verhuizen. vandaag is mijn laatste afspraak bij de verloskundige. Alles is helemaal op en top in orde. Ook mijn ijzergehalte. wat is dat toch altijd fijn om te horen. we nemen afscheid en ik beloof hun op de hoogte te houden. ik ga nog even langs bij de bakker om doei te zeggen en daarna komt er iemand om mijn batterij te vervangen. wat een topservice!!! Voordat ik moet vertrekken heb ik nog een verjaardagslunch van Emma. ook weer super gezellig! En dan is het zover! Woezel blijft een paar dagen bij hun. Afscheid nemen van Woez valt me best zwaar. het maakt me verdrietig en de tranen branden in mijn ogen. Ik houd mijzelf voor dat het gaat lukken om hem in te vliegen! wanneer de rest ook tranen heeft merk ik dat ik het best wel even moeilijk vind en ze allemaal heel erg ga missen! Tijd om te vertrekken naar Schiphol. Al mijn spullen ingepakt. Dekbed en kussen mogen mee. heeft mijn nieuwe grote neef geregeld bij KLM! Wat een Held!!! Ik kijk nog even rond in mijn huisje en dan is het tijd om te gaan. ik kijk nog even om en zet mijn cadeautje klaar voor Sophie en Mark voor als ze in het huis gaan wonen. Dag lief huis!

Erica en mams brengen mij weg. We eten nog wat op Schiphol. we kletsen nog wat en geven elkaar een dikke knuffel. en dan ga ik! En dat voelt best een beetje vreemd.. Ik ga echt! Het is zover! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!

Mijn vlucht ging super snel en was fijn. ik denk dat het komt omdat ik mijn slaapkussen mee had en ik zo heerlijk kon liggen. aangekomen op Bali merk ik dat ik toch wel een beetje zenuwachtig begin te worden. Gaat dat wel lukken met mijn VISA on arival? mijn bagage. sinds wanneer maak ik me hier druk om? ik besluit het los te laten. ook vind ik het best wel spannend om Ray weer te zien, na al die tijd.

Maar ik kom aan en mijn visum is binnen 10 minuten geregeld. en dan op naar mijn bagage... Deze laat wat langer op zich wachten.. maar na een uurtje is ook mijn bagage er en vanaf dan gaat alles heel snel en daar is hij. Mijn mannetje. het is toch wel een beetje gek om hem weer te zien, maar toch ook wel weer heel natuurlijk. het voelt meteen weer net als gisteren. Alles is al dicht en we hebben trek, dus we besluiten een heerlijk macD te halen. het is al laat maar ik kan echt niet in slaap komen. Ik heb net de hele dag geslapen..

We hebben om 10.30 bij het huis in Canggu afgesproken. we besluiten nog even een koffie te halen in het dorp bij de bakkerij waar ze heerlijke croissants hebben en lekker koffie ;-)

En dan zijn we bij het huis. We krijgen de sleutel en we spreken af om maandag de papieren te regelen etc. dus we zijn al snel alleen. Wat een fijn huis, er is ruimte genoeg voor familie en vrienden om over te komen en er is een super mooie tuin! Ja hoor ik voel me hier thuis en het allertofst vind ik het buien leven. onze woonkamer, eetkamer en keuken zijn buiten!!! ook onze douche! alleen onze slaapkamer is binnen! echt geweldig! Nu eerst even een dagje zo min mogelijk!
En ja dan is het alweer maandag! Morgen meer over mijn weekendje niks doen.. Wat niet helemaal resulteerde in niks doen...

Een hele fijne week jullie allemaal. Lieve liefs

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Ik zet u even in de wacht

Woezel is ingeënt. Ik bel met KLM om te vragen hoe het vliegen met een hondje in zijn werk gaat. De mevrouw aan de andere kant van de lijn vertelt me dat hij te groot is om mee te vliegen in de cabine, dus hij moet in het ruim. Om te kunnen vliegen moet hij in een kennel. En wanneer ik de kennelmaten heb dan kan ik een boeking maken. Oké eerst bellen met de NVWA voor de legalisatie van de dierenarts. Ze vertellen me daar dat deze maximaal 10 dagen oud mag zijn, dat ik wanneer ik een stempel a €50,00 van hun hem naar de buitenlandse zaken moet in Den haag, om daar ook een stempel te halen en van daaruit naar de ambassade om alle documenten te legaliseren. Ik bel eerst met buitenlandse zaken, ze vertellen me dat ik terecht kan zonder afspraak. Mooi oké dan de ambassade, daar hebben ze geen idee. Daar moet mijn vriend over bellen naar de Nederlandse ambassade in Indonesië? Goed verhaal en zo onlogisch als wat, maar goed oké. Zo gezegd zo gedaan! Nee hoor meneer u moet echt naar de Indonesische ambassade in Nederland! Aaaaah..Ik merk dat Ray er gestrest van wordt en geen idee wat nu. Ik zeg gewoon dat ik ze net zo lang ga bellen totdat ik precies weet wat ik moet doen! Vandaag poging twee. Ik bel opnieuw. Ik leg mijn verhaal uit, ik verbind u door, in de wacht, nieuwe afdeling, ow nee hoor mevrouw, weer in de wacht.. Nee mevrouw ik heb geen idee, weer in de wacht, receptie, ow bent u er weer, ja ow dan denk ik dat ze er nog niet zijn, momentje weer in de wacht. Na een paar minuten een hele vriendelijke meneer, ik stel mijn vragen nog een keer en godzijdank hij kan me helpen. Wanneer we willen trouwen en dergelijke dan moeten we dan regelen bij de Nederlandse ambassade in Indonesië, ik vraag meteen om een telefoonnummer, wat betreft de hond en de overige documenten die moet ik eerst bij hun legaliseren! Dat houdt met alle papieren daarna toe en dan kan ik ze twee dagen erna ophalen! Super fijn. Yes gelukt! En het voelt gewoon bijna als een overwinning. Hahah. Weer een stapje verder. Dat gaat me lukken. Nu eerst een mailtje naar de Nederlandse ambassade in Indonesië en opzoek naar een kennel! Ook zijn we ondertussen nog opzoek naar een mooie woning op Bali,. Heeft iemand misschien de goude tip? Of ken je iemand? Je helpt ons er heel erg mee!!