we are super happy to announce that..... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Willemijn Nunnikhoven - WaarBenJij.nu we are super happy to announce that..... - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Willemijn Nunnikhoven - WaarBenJij.nu

we are super happy to announce that.....

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

01 Januari 2018 | Indonesië, Sanur

Ik word wakker met de zon door onze ramen. Het is 1 januari 2018. Terwijl het in nederland nog 2017 is. Best een beetje gek! Joyce zei gisteren, mijn jaar is 7 uur korter en die van jou hetzelfde, want jij was hier vooraf jaar ook.

Iedereen een fantastisch liefdevol, onwijs fijn en gelukkig 2018 gewenst. Dat al jullie dromen werkelijkheid mogen worden en je een fijn en gelukkig leven mag hebben! En mocht je dat niet hebben of mocht je niet lekker in je vel zitten, dan help ik je hier graag bij! Stuur me dan een privé berichtje!

Ik zag gisteren iedereen terug blikken op 2017. Ik vond het tof om alle verhalen van iedereen te lezen! Heel tof, dan zie je hoeveel er in een jaar eigenlijk veranderd. Ik zal eerlijk bekennen dat ik nog niet heb teruggekeken op 2017, maar ik vind dit een mooi moment. Het zou leuk geweest zijn om dit gisteren aan tafel te doen tijdens onze nieuwjaars diner, maar ik vond het al een hele uitdaging om wakker te blijven. Ik maakte me al de hele week een beetje zorgen om hoe ik dit nu moest gaan doen. Ik slaap namelijk over het algemeen rond 22.00 en dan ben ik ook helemaal op. Maar ik was vastbesloten om oud en nieuw de hele avond mee te maken en te vieren in het bijzijn van de lieve mensen om me heen. Ik was niet op en top aanwezig, maar ik was nog wakker en ik vond het heel fijn om dit te kunnen vieren met mams, Joyce en Ray.

2017 was een heel bijzonder jaar voor mij. Het was een jaar waarin ik super veel geleerd heb, waarin we met WILL Be Strong half september echt live gegaan zijn en waarin ik de liefde van mijn leven in augustus heb leren kennen. Het jaar waarin ik afscheid heb genomen van mensen die me heel dierbaar waren, wat ik best wel heel erg moeilijk vond, maar ook weer heel veel mooie mensen ervoor terug heb gekregen. Tot aan oktober draaide heel mijn leven om WILL Be Strong, want voordat we live konden is er keihard gewerkt en heb ik heel veel hulp gekregen van heel veel lieve mensen, waarvoor ik onwijs dankbaar ben. Dankjewel lieve Linda, Joyce en Maaike!! Ik ben jullie onwijs dankbaar!

Nadat ik Ray heb leren kennen leek het mij een mooi moment om een mooie werk privé balans te vinden. Dit was nog best een uitdaging aangezien hij in Indonesië woont en ik in Nederland. Ik ging natuurlijk weer vrolijk verder met waar ik al die tijd al mee bezig was. Een toekomst samen ja leuk. Maar dat komt wel dachten we allebei druk met ons werk! Tot op het moment dat we in september een super tof nieuwtje kregen. ik ben zwanger! Super blij natuurlijk! Maar dit betekende wel dat er heel veel moest veranderen. Aangezien we allebei aan het andere eind van de wereld wonen dat met zijn tweeën niet zo’n probleem is, maar met zijn drieën toch lastiger wordt. Heel veel nagedacht, gepraat en besloten. Alles ging opeens in een sneltreinvaart en dat was niet altijd even makkelijk. Ik heb besloten om mijn huis te verkopen om vanaf eind maart naar Indonesië te gaan. Alles wat we in Nederland hebben opgebouwd blijft gewoon doorlopen en ondertussen gaan we in Indonesië gewoon verder met bouwen. Dat zal af en toe misschien wat uitdagingen vergen! Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed komt!

Ik zal niet ontkennen dat ik het onwijs spannend vind en toen mijn huis te koop gezet werd ik me echt even afvroeg of ik dit echt ging doen. Maar ik ben hier nu 4 weken en eigenlijk zou ik het liefste al blijven, al voelt dat niet goed, omdat ik nog zoveel dingen in Nederland heb die ik echt nog wil doen, afronden en overdragen. ik krijg veel gemengde reacties vroeger zou ik me daardoor hebben laten leiden, is het wel slim, je hebt nog niet zolang geleden je bedrijf opgestart, is het niet te vroeg? Weet je het wel zeker? Weet je wel waar je aan begint? Nee vast niet! Maar ik heb me vroeger te lang laten leiden door de meningen van een ander, wat me niet gelukkig heeft gemaakt. Gelukkig durf ik tegenwoordig mijn eigen keuzes te maken en neem ik alle adviezen ter harte, maar ook al weet ik nog niet hoe, wat en waar dit voelt als een goede keuze, dus ga ik hiervoor. Ik ben me door deze keuze erg bewust van wat ik “achter” laat. Ik ben de afgelopen nog veel meer gaan waarderen wat en vooral wie ik in Nederland allemaal om me heen heb. Ik zal liegen als ik zal zeggen dat het me niks doet dat al mijn lieve vrienden en familie helemaal daar zijn en ik hier. Want ik ga jullie onwijs missen! Maar afstand hoeft geen probleem te zijn als je het er zelf niet van maakt. Wel hoop ik natuurlijk dat jullie allemaal naar Bali komen om ons en onze kleine trots te bezoeken! Want ik ben graag bij jullie. Voor ons een spannend en heel nieuw jaar! Letterlijk en figuurlijk. Ik ben onwijs dankbaar dat ik dit avontuur mag gaan beleven en ik neem jullie hier graag in mee!

Waar zou jij graag meer over willen lezen in mijn blogs?

• 02 Januari 2018 - 12:39

Reina Heikamp:

Wauw Willemijn wat een ongelofelijke levensreis maak je mee op dit moment. Gefeliciteerd met het verwachten van het kleine, grote wonder. Soms kun je denken het leven te plannen maar het leven gaat zijn eigen gang in het eigen tempo...mooi toch?
    Heel veel succes en een fijne, mooie zwangerschap gewenst.

Lieve groet van Reina

• 02 Januari 2018 - 16:21

Ronald:

Ha Willemijn, dat je gaat emigreren naar Indonesië was geen verrassing, maar dat je zwanger bent wel! Ik ben super blij voor jou en Ray. Bouw een mooi leven op daar en ik wens jullie al het goeds voor 2018. groet Ronald

Verslag uit: Indonesië, Sanur

Na 3 maanden weer terug naar Bali! Yes Yes Yes. Na Urenlange gesprekken via whats app is het bijna zover. Ik zie mijn mannetje weer! :-) Ik ga voor 6 weken naar Indonesië. De eerste week gaan we een plan maken voor de komende 6 weken. We willen de komende weken opzoek gaan naar een plek waar we vanaf april 2018 samen willen gaan wonen. Ben jij ook benieuwd waar ik vanaf volgend jaar voor een groot deel van het jaar ga wonen en hoe ik deze grote veranderingen beleef? Schrijf je dan nu in.

Op maandagmorgen 27 november opende ik de berichtjes op mijn whats app waaronder heel veel felicitaties, maar de eerste die ik opende was een felicitatie en de vraag of ik donderdag wel zou vliegen. Begin november had ik besloten om mijn ticket om te boeken, zodat we meer tijd zouden hebben om “alles” te regelen.. Dus i.p.v. 18 december 2017 zou ik donderdag 30 november 2017 vliegen. Maar dat werd opeens wel erg spannend, want sinds zaterdag gingen er geen vluchten meer naar Bali vanwege de vulkaan. Maandag werd zelfs de luchthaven gesloten en was het maar de vraag wanneer er überhaupt weer vluchten zouden gaan. Ondertussen hield mijn vriend het nieuws in de gaten rondom de vulkaan en het enige waaraan ik kon denken waren al die mensen die hun huizen uit moesten vanwege de vulkaan! En misschien voorlopig wel niet meer terug konden of helemaal geen huis meer zouden hebben, wanneer de vulkaan zou ontploffen! Wat zou ik me dan druk maken om mijn vlucht die misschien niet zou gaan! Ik merkte op dinsdag dat mijn vriend zich wel steeds drukker begon te maken en dit toch best wel heel erg spannend vond. We hadden elkaar inmiddels drie maanden niet gezien Hij vond het wel mooi geweest. Ik eigenlijk ook, maar het zou vast allemaal wel goed komen. Dinsdag gebeld met KLM om te kijken wat er bekend was. Vrij weinig, behalve dat zij niet naar Bali zouden vliegen. Ik kon wel mijn vlucht omboeken naar andere plekken in Indonesië. Ik dacht laten we maar gewoon afwachten tot Woensdag. Einde middag opnieuw gebeld met KLM. Goed nieuws er was niks veranderd aan mijn vlucht. Ik kon gewoon vliegen. Yeaaaah! Goed nieuws. Maar ik was nog niet voor de volle 100% overtuigd. Donderdag! Woop woop het is eindelijk zover! Voor 6 weken naar Indonesië. Rond 15.00 kreeg ik een berichtje van KLM dat mijn vlucht gewijzigd is. KLM vliegt namelijk zelf niet op Denpassar, maar boekt de passagiers om vanaf Singapore naar Singapore airlines. Dat betekent dus toch een tussenstop. En een uur later! Ik ben allang blij dat ik kan vertrekken dus mij hoor je niet klagen, maar ik vind wel dat ze zich er makkelijk van afmaken. Ik boek niet voor niks een “rechtstreekse” vlucht. Lekker een keertje niet een paar uur wachten en je transfervlucht zoeken….