Met een traan... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Willemijn Nunnikhoven - WaarBenJij.nu Met een traan... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Willemijn Nunnikhoven - WaarBenJij.nu

Met een traan...

Door: Willemijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

06 Februari 2018 | Nederland, Amersfoort

Het was even wat stiller als dat jullie gewend zijn van me. Maar ik ben er weer. :-)

Mijn ticket is geboekt! 1 maart vlieg ik! En wat gaat dat opeens snel. waar ik eerst dacht dat ik nog minstens 6 weken had vliegt de tijd opeens. Maar het is wel zo comfi om niet veel langer te wachten. ik vind lang zitten nu al geen pretje laat staan als ik meer dan 6 maanden zwanger ben.

Er moet nog heel veel geregeld worden de komende weken: huisje leeg, koffer zo compleet mogelijk, papieren gemeente, buitenlandse zaken, ambassade, veel werk voor WBS, afspraken verloskundige, verzekeringen, alles opzeggen etc en ik wil iedereen nog zo vaak mogelijk zien natuurlijk. Vorige week vloog voorbij met alle werk afspraken, coachsessies, privé afspraken en regelafspraken.

Deze week heel veel dierenartsen gesproken en helaas een negatief reisadvies voor Woezel. Er is te weinig bekend en voor als nog wordt voor kort snuitige honden deze reis niet aanbevolen. wat ik heel goed kan begrijpen, maar het voelt alles behalve fijn. Wel zijn we nog aan het kijken of er andere mogelijkheden zijn, maar tot nu helaas zonder succes. en dat maakt me heel erg verdrietig, maar ik weet dat wanneer het risico te groot is, ik het risico niet wil nemen. Dus mocht je de gouden tip hebben.. GRAAG!

Op Bali hebben we waarschijnlijk een tijdelijk verblijf totdat ons grote mens huis beschikbaar is. Een houten hutje in de rijstvelden en in Canggu. Dus beter kan eigenlijk niet. ook blijven we verder kijken voor ons grote mensen huis, want het is nog steeds geen garantie dat die andere beschikbaar komt. dat weten we pas begin mei.

Ik zal jullie deze week weer een beetje meer meenemen. want het lijkt nu allemaal wel een eeuwigheid geleden.

Wat wel super leuk is. Hella komt half april ook naar Bali en Joyce is er dan ook. Zo voelt het toch een beetje als thuis. Lekker vertrouwd.

Want soms vraag ik me af waar begin ik aan. Helemaal nu ik bijna zeker weet dat mijn vriendje woez niet meekan. dat klinkt voor sommige van jullie misschien een beetje gek, maar dat maakt het wel een beetje minder fijn. Mijn huis verkopen was een aardige drempel, aangezien ik het hier onwijs naar mijn zin heb en als mijn droom niet in Bali zou zijn, ik hier nog jaren zou wonen, mijn vrienden en familie hier achterlaten voelt ook nog een beetje onwennig, al het geregel en alle bureaucratie kan soms erg langdradig zijn en je radeloos maken, maar dat zijn allemaal stappen die ik goed kan relativeren. Het missen van mijn hondje is er eentje die ik nog niet zo goed wil accepteren. AL weet ik dat ik er wel 2 mooie mannen voor terug krijg, had ik er toch stiekem 3!

Een hele fijne week allemaal en tot snel!! Liefs, Willemijn

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Ik zet u even in de wacht

Woezel is ingeënt. Ik bel met KLM om te vragen hoe het vliegen met een hondje in zijn werk gaat. De mevrouw aan de andere kant van de lijn vertelt me dat hij te groot is om mee te vliegen in de cabine, dus hij moet in het ruim. Om te kunnen vliegen moet hij in een kennel. En wanneer ik de kennelmaten heb dan kan ik een boeking maken. Oké eerst bellen met de NVWA voor de legalisatie van de dierenarts. Ze vertellen me daar dat deze maximaal 10 dagen oud mag zijn, dat ik wanneer ik een stempel a €50,00 van hun hem naar de buitenlandse zaken moet in Den haag, om daar ook een stempel te halen en van daaruit naar de ambassade om alle documenten te legaliseren. Ik bel eerst met buitenlandse zaken, ze vertellen me dat ik terecht kan zonder afspraak. Mooi oké dan de ambassade, daar hebben ze geen idee. Daar moet mijn vriend over bellen naar de Nederlandse ambassade in Indonesië? Goed verhaal en zo onlogisch als wat, maar goed oké. Zo gezegd zo gedaan! Nee hoor meneer u moet echt naar de Indonesische ambassade in Nederland! Aaaaah..Ik merk dat Ray er gestrest van wordt en geen idee wat nu. Ik zeg gewoon dat ik ze net zo lang ga bellen totdat ik precies weet wat ik moet doen! Vandaag poging twee. Ik bel opnieuw. Ik leg mijn verhaal uit, ik verbind u door, in de wacht, nieuwe afdeling, ow nee hoor mevrouw, weer in de wacht.. Nee mevrouw ik heb geen idee, weer in de wacht, receptie, ow bent u er weer, ja ow dan denk ik dat ze er nog niet zijn, momentje weer in de wacht. Na een paar minuten een hele vriendelijke meneer, ik stel mijn vragen nog een keer en godzijdank hij kan me helpen. Wanneer we willen trouwen en dergelijke dan moeten we dan regelen bij de Nederlandse ambassade in Indonesië, ik vraag meteen om een telefoonnummer, wat betreft de hond en de overige documenten die moet ik eerst bij hun legaliseren! Dat houdt met alle papieren daarna toe en dan kan ik ze twee dagen erna ophalen! Super fijn. Yes gelukt! En het voelt gewoon bijna als een overwinning. Hahah. Weer een stapje verder. Dat gaat me lukken. Nu eerst een mailtje naar de Nederlandse ambassade in Indonesië en opzoek naar een kennel! Ook zijn we ondertussen nog opzoek naar een mooie woning op Bali,. Heeft iemand misschien de goude tip? Of ken je iemand? Je helpt ons er heel erg mee!!