Monday motivation - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Willemijn Nunnikhoven - WaarBenJij.nu Monday motivation - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Willemijn Nunnikhoven - WaarBenJij.nu

Monday motivation

Door: willemijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

12 Februari 2018 | Nederland, Amersfoort

Zondagmorgen, mmmh het lijkt me een hele mooie dag om een dagje helemaal niks te doen. Een paar maanden kon ik me nog helemaal niet voorstellen wat een dagje niks doen inhield. ik heb toen ook nog weleens aan een vriendin gevraagd wat ze op zo'n dag deed. voor mijn gevoel was niks doen altijd zonde van de tijd. Totdat ik ontdekte dat je je rust nodig hebt en de tijd en ruimte nodig hebt om echt te weten wat je nou wilt en nieuwe ideeën op te doen. Dus vandaag een dagje niks doen betekent voor mij een heerlijk uitgebreide wandeling met de hond, een lekker ontbijtje maken voor mijzelf en met een boek onderuit op de bank, lekker warm onder een dekentje. wel kreeg ik laatst de vraag of ik weleens een niet werk gerelateerd boek lees. Uhm eerlijk gezegd. Nee... Maar dit voelt voor mij al relaxed en ontspannen. Lekker kopje thee erbij en ja hoor wij hebben een fijn zondagje. Woezel ligt in diepe slaap en ik hang lekker. Tegen half vijf komt mams. De sneeuw en kou getrotseerd en met de bus. voor haar een hele uitdaging, dus ik maak een lekker kopje thee met iets lekkers erbij!

In July is de bruiloft en ze is uitgenodigd. Ze is zo ontzettend trots. Mijn nichtje gaat trouwen in Spanje! omdat ze daar woont.. Mams is al naar het reisbureau geweest, maar zonder succes. het is hoogseizoen en de tarieven liggen te hoog voor haar budget. Ik zie dit als een uitdaging en ga voor haar opzoek naar het goedkoopste ticket en een locatie om te overnachten. In July in zuid Spanje, in het centrum en vlakbij het strand. mams is namelijk niet zo goed ter been. Ik zoek heel internet af: skascanner, cheaptickets, Transavia, marktplaats, google en ga zo maar door. Yes een ticket naar Malaga. Goedkoper gaat het niet worden, dus we boeken deze. ik leg haar uit dat ze alleen haar kleine koffertje kan meenemen, dat is helemaal oke. en lang leve air b & b ook een toffe locatie gevonden om een weekje te overnachten. ondertussen heeft ze besloten samen met een vriendin te gaan. dus al met al kost het haar: € 300,00. best oke lijkt me voor een weekje in het hoogseizoen.

Daarna maak ik hutspot eten we samen en kletsen we nog wat na.
En dan is het alweer maandag. Ik zie mijn planning voor de komende week en die staat vol met het schrijven voor blogs voor Will be Strong, het legaliseren van mijn paspoort, nog nooit van gehoord? maar we gaan het meemaken. vanmiddag om 15.00 een afspraak bij het gemeentehuis. ook moet ik nog wat plannen schrijven dus mijn dagje is weer lekker gevuld en ik ga gauw aan de slag! Ik heb er zin in. dit is weleens anders geweest voordat ik voor mijzelf werkte. Herken je dat? of heb jij ook weer zin in deze week?
Een hele fijne week.

Liefs, Willemijn

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Ik zet u even in de wacht

Woezel is ingeënt. Ik bel met KLM om te vragen hoe het vliegen met een hondje in zijn werk gaat. De mevrouw aan de andere kant van de lijn vertelt me dat hij te groot is om mee te vliegen in de cabine, dus hij moet in het ruim. Om te kunnen vliegen moet hij in een kennel. En wanneer ik de kennelmaten heb dan kan ik een boeking maken. Oké eerst bellen met de NVWA voor de legalisatie van de dierenarts. Ze vertellen me daar dat deze maximaal 10 dagen oud mag zijn, dat ik wanneer ik een stempel a €50,00 van hun hem naar de buitenlandse zaken moet in Den haag, om daar ook een stempel te halen en van daaruit naar de ambassade om alle documenten te legaliseren. Ik bel eerst met buitenlandse zaken, ze vertellen me dat ik terecht kan zonder afspraak. Mooi oké dan de ambassade, daar hebben ze geen idee. Daar moet mijn vriend over bellen naar de Nederlandse ambassade in Indonesië? Goed verhaal en zo onlogisch als wat, maar goed oké. Zo gezegd zo gedaan! Nee hoor meneer u moet echt naar de Indonesische ambassade in Nederland! Aaaaah..Ik merk dat Ray er gestrest van wordt en geen idee wat nu. Ik zeg gewoon dat ik ze net zo lang ga bellen totdat ik precies weet wat ik moet doen! Vandaag poging twee. Ik bel opnieuw. Ik leg mijn verhaal uit, ik verbind u door, in de wacht, nieuwe afdeling, ow nee hoor mevrouw, weer in de wacht.. Nee mevrouw ik heb geen idee, weer in de wacht, receptie, ow bent u er weer, ja ow dan denk ik dat ze er nog niet zijn, momentje weer in de wacht. Na een paar minuten een hele vriendelijke meneer, ik stel mijn vragen nog een keer en godzijdank hij kan me helpen. Wanneer we willen trouwen en dergelijke dan moeten we dan regelen bij de Nederlandse ambassade in Indonesië, ik vraag meteen om een telefoonnummer, wat betreft de hond en de overige documenten die moet ik eerst bij hun legaliseren! Dat houdt met alle papieren daarna toe en dan kan ik ze twee dagen erna ophalen! Super fijn. Yes gelukt! En het voelt gewoon bijna als een overwinning. Hahah. Weer een stapje verder. Dat gaat me lukken. Nu eerst een mailtje naar de Nederlandse ambassade in Indonesië en opzoek naar een kennel! Ook zijn we ondertussen nog opzoek naar een mooie woning op Bali,. Heeft iemand misschien de goude tip? Of ken je iemand? Je helpt ons er heel erg mee!!