Giving birth on Bali and a Puppy - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Willemijn Nunnikhoven - WaarBenJij.nu Giving birth on Bali and a Puppy - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Willemijn Nunnikhoven - WaarBenJij.nu

Giving birth on Bali and a Puppy

Door: Willemijn

Blijf op de hoogte en volg Willemijn

29 Maart 2018 | Nederland, Amersfoort

Gisteren bestond WILL Be Strong alweer twee jaar! Ik ben WILL Be Strong twee jaar geleden begonnen met het geven van Yogales, bootcamp aan kids en volwassene en het coachen als toegepast psycholoog. Ik doe het allemaal nog met onwijs veel plezier. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik geen heftige HIT training meer doe voor mijzelf nu ik 7 maanden zwanger ben. :-) Maar ik doe nog graag een heerlijke yoga sessie of wat HIT oefeningen. Maar wat gaan twee jaar snel en wat kan er veel veranderen in twee jaar. Inmiddels woon ik alweer een maandje op Bali, hebben we onze FITcoach opleiding gecertificeerd en ben ik daar waanzinnig trots op, want met onze fitcoach opleiding kun je zoveel meer dan een fitnessles, bootcamp les of PT sessie geven, de opleiding is echt gericht op het verhogen van zelfvertrouwen, lekkerder in je vel zitten, leven vanuit je passie, het stimuleren van je deelnemers en het blijvend veranderen van je leefstijl. We hebben nu meerdere try outs gedraaid en ik word mega blij van het resultaat. En wat zou het tof zijn om Bali hier binnenkort ook mee kennis te laten maken.

Ik begin me hier al aardig thuis te voelen. Ik heb al best wel een aantal hele leuke dames ontmoet waar ik het goed mee kan vinden en het voelt echt al als thuis. Wat is het fijn dat er hier zo'n community van girls is waar je lekker makkelijk bij aansluit en lekker mee kan optrekken. Gisteren hebben we weer heerlijk met zijn allen geluncht en wat is het leuk om dan ook weer nieuwe gezichten te zien. Heerlijk! Na mijn lange werkdag en de lunch gisteren was ik gesloopt.

Daar had ik gisteren nog niet zo'n last van, maar vanmorgen voelde ik me niet helemaal in mijn hum en wat is het dan fijn als je mannetje zegt dat die trots op je is je vertelt hoe tof die het vindt hoe snel ik nieuwe vrienden maak en bezig ben met de business hier. echt super lief! Daarna kon ik er weer helemaal tegenaan en zijn we met de scooter naar Ubud gereden, want daar mocht ik kennis maken met de geboorte kliniek waar ik over twee maanden ga bevallen. We rijden de straat in, het is een rustige straat in Ubud, nog heel veel prachtige natuur en de kliniek ligt op een heel mooie natuurlijke plek! Wow. We mogen plaatsnemen. Na een tijdje mogen we ons aanmelden. Mijn mannetje vult alle papieren in en we mogen weer plaatsnemen. Ik denk dat we na ongeveer een uur geholpen worden. we mogen een kamertje in. Er worden wat vragen gesteld. en er wordt me vertelt dat we een bloed en urine onderzoek gaan doen, want ze kunnen de papieren uit NL niet lezen. Wij gaan weer naar de wachtruimte. Na 30 minuten gaan we bloed prikken. Eerst mijn linkerarm.. Oeps verkeerd geprikt, dat ga ik voelen morgen. ik raad haar aan om mijn rechterarm te prikken en gelukkig gaat dat goed. Nog even de urine test en we mogen weer even wachten. Ik besluit om een shake te gaan halen bij grandpa's aan de overkant.. Mmmmh heerlijk eventjes. Ik had al best trek. Na een tijdje worden we weer binnen geroepen. mijn hartslag wordt gecheckt, ze meten de baby in mijn buik op, voelen met de handen hoe die ligt en meten zijn hartslag op. Alles is helemaal goed! super fijn! ook de testen zijn helemaal goed. we mogen over twee weken weer terug komen. Het wachten is even wennen. wat zijn we in NL verwend dat we een afspraak hebben om een bepaalde tijd en dan eigenlijk al onrustig worden wanneer het 10 minuten langer duurt. Hier ben je zo een hele dag verder. Waar ik inmiddels helemaal aan gewend ben. Maar wat is het een fijne kliniek! Zulke lieve mensen en wat ligt het er mooi! En het allermooiste van alles vind ik het is allemaal op vrijwillige basis en op basis van donaties! Diep respect voor de oprichtster en deze kliniek! Zoveel liefde en zo rustgevend! En de oprichtster is ook echt een mega lieve vrouw! Met onwijs veel liefde voor de kliniek! Wat een verschil met een ziekenhuis.. het is er zo open en zo relaxed zou ik bijna zeggen. Zo'n kliniek mogen ze in Nederland ook wel openen. Ik ben in Nederland regelmatig voor gek verklaard dat ik ga bevallen op Bali, door doktoren, verzekerinsmedewerkers, omgeving en ga zo maar door! Ik heb me er geen seconde druk over gemaakt en na vandaag helemaal niet meer! er is denk ik geen fijnere plek!
We hebben onze dag in Ubud afgesloten met een heerlijk vertraagde lunch bij een Griek! Een echte aanrader! Gyros met verse friet! echt ik waande me echt even in Griekenland en wat is het eten er lekker! mmmmh... En dan kom je thuis en dan wordt je warm onthaalt door de puppy van de buren! een warm welkom thuis en wat is het een schatje! Een hele fijne donderdag ! Liefs Willemijn

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

Ik zet u even in de wacht

Woezel is ingeënt. Ik bel met KLM om te vragen hoe het vliegen met een hondje in zijn werk gaat. De mevrouw aan de andere kant van de lijn vertelt me dat hij te groot is om mee te vliegen in de cabine, dus hij moet in het ruim. Om te kunnen vliegen moet hij in een kennel. En wanneer ik de kennelmaten heb dan kan ik een boeking maken. Oké eerst bellen met de NVWA voor de legalisatie van de dierenarts. Ze vertellen me daar dat deze maximaal 10 dagen oud mag zijn, dat ik wanneer ik een stempel a €50,00 van hun hem naar de buitenlandse zaken moet in Den haag, om daar ook een stempel te halen en van daaruit naar de ambassade om alle documenten te legaliseren. Ik bel eerst met buitenlandse zaken, ze vertellen me dat ik terecht kan zonder afspraak. Mooi oké dan de ambassade, daar hebben ze geen idee. Daar moet mijn vriend over bellen naar de Nederlandse ambassade in Indonesië? Goed verhaal en zo onlogisch als wat, maar goed oké. Zo gezegd zo gedaan! Nee hoor meneer u moet echt naar de Indonesische ambassade in Nederland! Aaaaah..Ik merk dat Ray er gestrest van wordt en geen idee wat nu. Ik zeg gewoon dat ik ze net zo lang ga bellen totdat ik precies weet wat ik moet doen! Vandaag poging twee. Ik bel opnieuw. Ik leg mijn verhaal uit, ik verbind u door, in de wacht, nieuwe afdeling, ow nee hoor mevrouw, weer in de wacht.. Nee mevrouw ik heb geen idee, weer in de wacht, receptie, ow bent u er weer, ja ow dan denk ik dat ze er nog niet zijn, momentje weer in de wacht. Na een paar minuten een hele vriendelijke meneer, ik stel mijn vragen nog een keer en godzijdank hij kan me helpen. Wanneer we willen trouwen en dergelijke dan moeten we dan regelen bij de Nederlandse ambassade in Indonesië, ik vraag meteen om een telefoonnummer, wat betreft de hond en de overige documenten die moet ik eerst bij hun legaliseren! Dat houdt met alle papieren daarna toe en dan kan ik ze twee dagen erna ophalen! Super fijn. Yes gelukt! En het voelt gewoon bijna als een overwinning. Hahah. Weer een stapje verder. Dat gaat me lukken. Nu eerst een mailtje naar de Nederlandse ambassade in Indonesië en opzoek naar een kennel! Ook zijn we ondertussen nog opzoek naar een mooie woning op Bali,. Heeft iemand misschien de goude tip? Of ken je iemand? Je helpt ons er heel erg mee!!